Iniciaste sesión como:
filler@godaddy.com
Iniciaste sesión como:
filler@godaddy.com
Began her music education in the Arturo Soria Conservatory in Madrid. In 2005 she received her bachelor of music degree from the Conservatorio Superior de Música de Zaragoza (CSMA) and started her career as stage musician with the Compañía Nacional de Teatro Clásico (CNTC). Her role in these theatrical productions has been to revive the vast vocal and instrumental repertoire that played a key role in the theatre of the Siglo de Oro, the Spanish Golden Age (palace theatre and comedies). With this company she presented on various national and international tours.
Her experience with the company led her to investigate the role of music in theatre, especially the significance of the harp in 16th and 17th century Spanish drama. For her bachelor thesis, she focused her study on the cross-strung harp (arpa de dos ordenes) under professor Nuria Llopis, deciphering manuscripts and treatises written for this instrument. Her devotion for early music led her to deepen her knowledge of historical harp at the Escuela Superior de Música de Cataluña (ESMUC) under professor Mara Galassi. She has also taken classes with other ESMUC professors, among others Pedro Memelsdorff, Manfredo Kraemer, Josep Borrás and Monica Pustilnik.
Sara Águeda has performed at numerous early music festivals in hole world: France, Portugal, Germany, Italy, USA, Belgium, Poland, Colombia, México, Bolivia, Spain, Sweden, Latvia, India, Perú, Argentina, Uruguay... She has also collaborated with many early music groups, for example Música Ficta, La Capilla Jerónimo de Carrión, Capella Sanctae Crucis, Orquesta Barroca de Sevilla (OBS), La Grande Chapelle, Vandalia, La Ritirata, Coro de la Comunidad de Madrid y RTVE, Coral de cámara de Pamplona, Música Alchemica, Capella de Ministrers, Luz y Norte, Le Poème Harmonique... Sara Áqueda has taken part in an educational project on Monteverdi’s
L´Orfeo in the Teatro Real de Madrid. She has recorded with diferents record labels such Glossa, Brilliant Classic, Alpha, Enchiriadis, Cantus Records, Vanitas, Dux, Lauda Música, CMY Barroque... and also for radio and televisions: RTVE (Spain), France Musique, RTP (Portugal), Stockholm radio, Catalunya Musica, Arte...
UN VIAJE A NÁPOLES, THE HARP´S THEATRE , STRAVAGANZA and IM-POSIBLES are her soloist CD´s.
Débute ses études au Conservatoire d'Arturo Soria à Madrid. En 2005, elle intègre pour 8 saisons la Compagnie Nationale de Théâtre Classique (CNTC) en tant que musicienne de scène. Elle participera à de nombreuses tournées nationales et internationales.
Son intérêt pour la musique ancienne la conduit à suivre un master en interprétation historique avec Maria Galassi à l'Ecole Supérieure de Musique de Catalogne (SMUC).
Elle est une habituée des plus prestigieux festivals mondiaux et est invitée à se produire régulièrement en France, Portugal, Allemagne, Italie, Etats-Unis, Belgique, Pologne, Colombie, Mexique, Bolivie, Espagne, Suisse, Lettonie, Inde, Pérou, Argentine, etc. Elle collabore avec de nombreux ensembles dédiés à l'interprétation historique tels que Música Ficta, La Capilla Jerónimo de Carrión, Luz y Norte, WorkinGOpera, Música Alchemica, Orquesta Barroca de Sevilla, La Ritirata, Vandalia, Coral de cámara de Pamplona, Capella Sanctae Crucis, La Grande Chapelle, Vandalia, RTVE, Capella de Ministrers, Le Poème Harmonique, La Madrileña...
Elle a été membre des concerts didactiques L'Orféo de Monteverdi produits par le Théâtre Royal de Madrid et a réalisé de nombreux enregistrements pour les labels Glossa, Brilliant Classic, Alpha, Panclassics, Warner, Enchiriadis, Dux, Harmonia Mundi, Cantus Records, Vanitas, Lauda Música, CMY Barroque, ainsi que pour les radios et télévisions RTVE, France Musique, RTP, Stockholm radio, Catalunya Musica, Arte...
Un Voyage à Naples (UN VIAJE A NÁPOLES), Le Théâtre de la harpe (EL TEATRO DEL ARPA), STRAVAGANZA et IM-POSIBLES sont les disques pour harpe historique seule que l'artiste a récemment réalisé.